Digitale dagboeken
In 2003 verscheen de eerste Nederlandse bloggerssite online. Vijf jaar later jagen zowel adverteerders als tijdschriften op de persoonlijke verhalenschrijvers.
Hoewel de grootste hype rond webloggen voorbij is - omdat internetgebruikers vaker voor sociale netwerksites als Hyves en MySpace kiezen - groeit het aantal bloggers nog altijd. Zo meldt 'NRC next'.
Bloggers in tijdschriften
Inmiddels lijken ook tijdschriften de webloggers omarmd te hebben. In mei deed het damesblad Flair een beroep op webloggebruiksters om hun ervaringen met zwangerschap en kinderen te delen. Flair kreeg veel reacties en gaf het 'user generated content' tijdschrift Mama’s met Flair uit.
Gewild bij adverteerders
Daarnaast krijgen de weblogs zo’n groot aantal bezoekers over de vloer dat adverteerders ook graag een plekje in de etalage willen. Op http://www.web-log.nl/ adverteren Bol.com en Zoover met een vaste postitie. Niet gek, want het bereik van de oudste Nederlandstalige bloggersite steeg de afgelopen twee jaar van 14 naar 23 procent.
Start zelf een weblog en stort uw hart uit
Op een weblog storten amateurschrijvers hun hart uit. Zij geven vaak openhartige en intieme informatie. De aard daarvan kan variƫren van lichtvoetige berichten tot (bijzondere) ziekten. De meeste blogs zijn uiterst persoonlijk, niemendallerig en signalerend van aard. Wilt u zelf een weblog beginnen, dan kunt u om uw verhaal te delen terecht op onder meer www.web-log.nl, www.punt.nl en www.blogger.com.
vrijdag 9 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten